Skip to main content

Wprowadzenie

W obliczu trwaj膮cej blokady na granicy w 艢wiecku, przewo藕nicy z ca艂ej Europy zwracaj膮 si臋 z apelem do odpowiednich w艂adz o szybkie odwo艂anie tego utrudnienia. Wed艂ug nich, przed艂u偶aj膮ca si臋 blokada mo偶e prowadzi膰 do ogromnych strat zar贸wno dla bran偶y transportowej, jak i dla gospodarki jako ca艂o艣ci.

Co grozi przewo藕nikom?

Obecna blokada na granicy w 艢wiecku sprawia, 偶e tysi膮ce ci臋偶ar贸wek zatrzymuj膮 si臋 na drogach, nie mog膮c kontynuowa膰 podr贸偶y. To nie tylko generuje koszty operacyjne dla przewo藕nik贸w, ale r贸wnie偶 prowadzi do op贸藕nie艅 w dostawach towar贸w, co mo偶e mie膰 negatywny wp艂yw na ca艂y 艂a艅cuch dostaw.

Dlaczego przewo藕nicy apeluj膮 o odwo艂anie blokady?

Przewo藕nicy podkre艣laj膮, 偶e trwaj膮ca blokada w 艢wiecku ma powa偶ne konsekwencje dla ich dzia艂alno艣ci. Op贸藕nienia w dostawach prowadz膮 do k艂opot贸w logistycznych i finansowych, kt贸re mog膮 negatywnie wp艂yn膮膰 na stabilno艣膰 finansow膮 firm transportowych. Dodatkowo, grozi to r贸wnie偶 stratami dla firm korzystaj膮cych z us艂ug transportowych, a tak偶e dla gospodarki jako ca艂o艣ci.

Wsp贸lne problemy rolnik贸w i przewo藕nik贸w

W li艣cie otwartym skierowanym do rolnik贸w, TLP (Towarzystwo Logistyczne Polska) odwo艂a艂o si臋 do wsp贸lnych problem贸w. Przewo藕nicy podkre艣laj膮, 偶e r贸wnie偶 zmagaj膮 si臋 z ekologicznymi wymaganiami ze strony Brukseli i dlatego doskonale rozumiej膮 przyczyny protest贸w. Niemniej organizacja podkre艣la, 偶e protest jednej grupy zawodowej nie mo偶e odbywa膰 si臋 kosztem innego sektora i nie mo偶e nara偶a膰 na straty ca艂ej gospodarki narodowej. Dlatego TLP apeluje, by rolnicy odst膮pili od blokowania g艂贸wnych tras tranzytowych, zaliczanych do unijnej sieci TENT-T (takich jak w艂a艣nie A2 do granicy w 艢wiecku, w ci膮gu mi臋dzynarodowego szlaku E30).

TLP wylicza, 偶e w ci膮gu jednego miesi膮ca przez przej艣cia graniczne z Niemcami przeje偶d偶a eksport o warto艣ci oko艂o 11 miliard贸w euro. To u艣wiadamia potencjalne, finansowe nast臋pstwa czterotygodniowego protestu. Wylicza si臋 te偶, 偶e ponad 40 procent pracy wykonywanej przez polskich przewo藕nik贸w mi臋dzynarodowych jest bezpo艣rednio zwi膮zane z rynkiem niemieckim. Je艣li natomiast po艂膮czymy to z trwaj膮cym w transporcie kryzysem i dramatycznie niskimi mar偶ami, konieczno艣膰 doje偶d偶ania do Niemiec objazdem mo偶e uczyni膰 wiele zlece艅 nieop艂acalnymi.

Podsumowanie

Apel przewo藕nik贸w o odwo艂anie blokady na granicy w 艢wiecku podkre艣la powa偶ne konsekwencje, jakie niesie ze sob膮 trwaj膮ca sytuacja. W obliczu gro藕by gigantycznych strat dla bran偶y transportowej i gospodarki, szybkie dzia艂anie w艂adz jest kluczowe. Dzia艂ania podejmowane teraz mog膮 mie膰 istotny wp艂yw na ograniczenie szk贸d oraz zapewnienie p艂ynno艣ci dzia艂ania ca艂ego sektora transportowego.

Leave a Reply